25 oktober 2014

Städdag

Det var städdag i föreningen idag. Min första. Och de hade sagt på vädret att det skulle regna hela dagen.

Awesome.

Men jag tog på mig mina rosa stövlar och min nya regnjacka (det var ett misstag, den är jätteskitig nu...) och var nere utanför port A kl. 9, som beordrat. Vi var tre. Ordförande, jag och en annan kvinna.

Men det regnade inte.

Och vi har väldigt liten yta att städa.

Och det regnade inte.

Så bara att ta en kratta och börja räfsa löv. Det kändes lite som att skotta snö när det snöar eftersom de flesta lövbärande saker fortfarande bär sina löv, men att vänta till dess att det faktiskt fryser känns inte heller som någon bra idé.

Med tiden kom det fler och fler människor, och snart fanns det inga löv kvar. Eller lokaler att städa. Bara mackor att äta och småprat att utbyta. Det var jättetrevligt att stå i förrådet och prata om... jag vet inte vad vi pratade om faktiskt. Vi i B porten ville veta vad lapparna om bankandet var, för vi har inte hört något. De i A porten sa att det hade slutat. Tydligen hade vår tvättstuga haft översvämning nyligen, något jag helt hade missat. (Men sen missar jag mina tvättider också.)

Det var jättetrevligt, och vi var klara innan det började regna!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar