20 juni 2017

Sparat bloggen

Jag har äntligen tagit mig i kragen och sparat ner den här bloggen. Det är en ful .xml fil som jag inte lyckas konvertera till något egentligt läsbart, men nu är den sparad i alla fall. Nån dag kommer jag hitta en bra läsare som kan smidigt och lätt omvandla 5 MB htmlkodad dagbok till något mer läsbart.

Försöken jag gjorde för några år sedan att börja använda den här bloggen igen gick inte så bra. Det kändes som att all jag ville skriva om var jobbet och med tanke på situationen just då och hur okomplicerat det är att lista ut att jag är jag med hjälp av den här bloggen så lät jag bli att skriva om just jobbet. Just då var det ett bra beslut.

Jag saknar bloggen ibland. Framförallt när jag läser gamla inlägg. Egentligen saknar jag nog alla de inlägg jag inte har skrivit. Det här var, trots allt, min dagbok.
Mellan senaste inlägget och det här har jag fyllt 30. Det hade varit något att skriva om. Jag har varit tillbaka till Japan. Den här gången med Isabelle.

Sug på den… jag har varit tillbaka till Japan. Igen. Det trodde jag aldrig när jag startade den här bloggen. Det gör mig lite ledsen att det finns en Japanresa som inte blivit dokumenterad här.

Eventuellt får jag göra något åt det. Jag har ju bilderna. Minnena. Det känns som om den resan borde få vara här den också, även om de små detaljerna som hade blivit nedtecknade om jag gjort det direkt nog är borta för alltid. Resedagböcker är bra.

Vi får se.


Nu har jag sparat ner den här bloggen i alla fall. Det känns riktigt bra.

Elin
x

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar