10 maj 2009

87 days to go!

Snart nu!

Det är lite som känslan inför studenten, man vill verkligen, verkligen, verkligen att den där dagen ska komma, dagen man får ta på sig den vita klänningen och den sjukt fula mössan. Dagen då man får åka flak och vara så där förbannat dryg som bara studenter på ett vagnsflak kan vara...för vi har tagit studenten, fyfan vad vi är bra!

Fast samtidigt vet man att på andra sidan den där dagen så ligger sommarjobbet, arbetslösheten eller ytterligare 3-6 år av studier. Det är en otrolig osäkerhet, en dag med så många blandade känslor och så många farväl och avsked att jag nästan blir ledsen bara jag tänker på det så här många år i efterhand (men fyfan vad vi var bra! NvTe Tjalalalala!).

Det känns likadant inför den 5 augusti. Det är ytterligare ett kapitel i mitt liv som avslutas och vart tar jag vägen sen? Visst, tillbaka till Linköping och tre år av ytterligare studier innan jag får min civilingenjörsexamen, men det är ändå en sak mer avklarad, en sak till att bocka av på listan. Men jag vill hem, jag vill hem så mycket att jag faktiskt ska boka flygbiljett från Stockholm så snart jag är klar med det här inlägget!

Titta på mig förresten, jag pluggar inte jag heller!

/Elin

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte jag hade några mixade känslor just den dagen ;). Det var ledsamt inför och efter, men den dagen kan jag bara minnas "woho!"-känslor.

    Förresten; du pluggar inte heller?

    SvaraRadera
  2. Det här inlägget fick mig mer sugen på att göra färdigt japanskan och åka iväg på mitt utlandsår än något annat på länge.

    SvaraRadera