15 maj 2009

Så får jag tiden att gå...långsamt

Ni vet dagarna som bara plötsligt är slut utan att man har gjort något alls? Jag har många såna här i Japan. Istället för att göra något konstruktivt (läsa, skriva, plugga, städa osv) sysslar jag med detta:

  1. Tittar på program som buffrar eller filer som laddas ner.
  2. Hittar på mer innovativa sätt att peta tånaglarna.
  3. Låtsas att mitt post-it-block är en solfjäder.
  4. Öppnar och stänger balkongdörren.
  5. Försöker trycka ut bucklorna i plastflaskor (de som är där i och med designen).
  6. Tittar på program som buffrar eller filer som laddas ner.
  7. Tar en dusch.
  8. River sönder skräp till mindre skräp (så de tar mindre plats juh!).
  9. Försöker fläta håret på mina armar.
  10. Tittar igenom alla mina standard-hemsidor en gång till (de kan ju ha uppdaterats under de senaste 10 minutrarna).
  11. Byter ställning på stolen.
  12. Stumble upon!
  13. Tittar på program som buffrar eller filer som laddas ner.
  14. Studsar redan nämnda plastflaskor mot pannan.
  15. Öppnar och stänger skrivbordslådorna.
  16. Arrangerar tändstickor.
  17. Joooo....och så tittar jag ju på när program buffrar och när filer laddas ner.
/Elin

2 kommentarer: