10 maj 2009

Batman!

Jag har sett årets första fladdermus! Undra om det är som flyttfåglar? Att när de kommer är det vår? Hur som helst är det för äckligt varmt här och utanför känns det som om jag är i utlandet, dämpat varmt och spelade småkryp...och så fladdermössen så klart.

Det får mig osökt att tänka på detta



Vilket ännu mer osökt fick mig att tänka på Lisa Svanbergs funderingar till hur vi gjorde med inrot till den här serien eftersom hon fått veta att Batman heter Läderlappen på svenska! Testa sjung den här med Läderlappen istället för Batman så ser ni hennes bekymmer. Sen kom jag också och tänka på
Bat-chocho som Karl kallade det när han var liten. Han var bra på det där med felaktiga namn på tecknade hjältar när han var liten.

Vilket inte har något att göra med att jag har sett årets första fladdermus, och vi avslutar med detta klipp från slutet av
The Dark Knight från 2008. Så har ni inte sett den kan ni ju hoppa över att titta på det här klippet. Det är, utan tvekan, min favoritbit från båda de nya Batman filmerna:


/Elin

(och självklart äger jag ingenting av överstående klipp, bara en idiot skulle tro något sånt!)

1 kommentar:

  1. Jag funderade ett tag på om det va du som va regissören vilket skulle förklara din brist på övermänsklig kärlek till I. Nu förstår jag återigen inte varför du inte gillar TAMS15.

    Förresten, i fredags hade en föreläsare en lila och vitrandig skjorta. Till det valda han en rödprickig slips och en rutig kavaj (som var väldigt lik en viss annan omtalad kavaj)

    Kom hem snart!

    SvaraRadera