22 maj 2009

Man vet att provet gick dåligt när...

...läraren, istället för att ge en resultatet, säger: "Nästa gång får du skriva på engelska om du vill."

Det var vad som hände idag sist på kemilektionen. Han hade en lista med alls resultat och man fick gå fram och fråga om man ville veta. Provet hade 100 p (på bara 5 frågor) och G var 65...de flesta hade 63 av någon anledning. Jag hade..."Nästa gång för du skriva på engelska om du vill".

Jag nöjer mig med det för den här gången.

Fick veta att 50% av betyget var närvaro och läxor, 50% var proven. Så det tycker jag låter bra, förutom att man behöver 60% för att få G...men lite sympatipoäng kan jag säkert få från proven, även om jag får skriva på engelska och inte förstår frågorna.

Idag skapade jag också en ny blogg för att bespara de som inte vill läsa det från mina piratfasoner. Den finns i länklistan på sidan och ni kan nog gissa vade den heter ;) Det går lite på ett tema mina bloggar (nästa måste nästan heta "Risgrynsgröt! - och den är glad att se dig! Det var faktiskt ett jättebra bloggnamn, varför heter inte mina bloggar det?).

Sen exploderar mina händer och fötter i värmen, men det är en annan bloggpost för en annan dag.

/Elin

2 kommentarer:

  1. Känns inte det som en bra lösning då? :) Och, kan man inte få hjälp med att få frågorna förklarade för sig?

    De har förresten krånglat till det för oss när man vill lämna kommentarer.. Har du märkt?

    SvaraRadera
  2. Mest för att man måste logga in först, och sen kommentera.. Nu säger den "Din begäran kunde inte bearbetas. Försök igen." om jag inte är inloggad, och det dyker inte upp någon ruta för att göra det heller, utan man måste spara texten, gå till min blogg, logga in, öppna din blogg igen, klicka på "kommentarer" igen och klistra in texten.. Förut kunde man skriva kommentaren och logga in på plats!

    *pling!* Dagens I-landsproblem.

    SvaraRadera