30 maj 2009

The X-files


När Arkiv X filmen kom ut 2008 var det många av mina vänner och bekanta som tyckte att det var så roligt så och på frågan om jag skulle se den blev mitt standardsvar: "Mamma och Pappa lät mig inte se Arkiv X när jag var liten..."

Med andra ord hade jag ingen relation till filmen och orkade inte lägga pengar på den. Det hindrade ju dock inte att jag klagade på mina föräldrar för att de berövat mig från denna viktiga bit i min barndom! Även om jag såg ett halvt program hos Nygrens någon gång...

Arkiv X började sändas 1993, vet inte alls när serien kom till Sverige men antagligen inte senare än 1994 vilket borde ha gjort mig till 7 eller 8 år...och kanske kan jag förstå att man inte låter 7-åringar stanna uppe till kl 23 för att titta på serier om utomjordingar och andra oförklarliga saker...men serien höll på i 9 år! 9 år! But by then så hade serien förlorat sin tjusning och det slutade med att jag inte ens märkte av den...fanns ju så mycket annat i bruset.

Nu å andra sidan, när jag har slut på nya serier att se har jag letat reda på The X-files och nu finns det inget ni kan göra för att hindra mig från att se det! Nananananaaaa....

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar