02 maj 2009

Hijacking!

Jag har tagit över Johans dator för att skriva några rader från Sapporo. Han och Jessica gick för att titta på en annan dator som en av deras kompisar fått, så jag tänkte att det passade väl bra att jag höll hans dator sällskap under tiden?

Meddelande:
Mamma och Pappa, jag tackade ja till lägenheten, kontrakten skickas snart till er. Gör inget med dem innan vi har pratat!

Slut på meddelandet

Idag är det visst hanami (titta på sakurablommor) som gäller här. De är ju lite efter så här i norra Japan, men trevligt att hinna med två såna säsonger när man bara är ett år i Japan. På tal om norrut och vårtecken så satt jag och lyssnade på storspovsläten på datorn här för ett tag sedan (kanske efter att mamma sagt att de sett de första? Lite osökt så där) och fick en otrolig hemlängtan till att sitta på altanen en kväll i juli/augusti och bara lyssna på storspovarna (kanske slåss lite mot myggen?) och dricka ett glas vin eller en kopp kaffe. Saknar glädjen över flyttfåglar överhuvudtaget! Den har man inte när man bor i Linköping, för i Linköping kommer våren tidigare, är inte lika efterlängtad och genom små blommor på färgar marken vit (något som nederbörden misslyckas med hela vintern).

Nu ska jag försöka hitta kaffe och lista ut hur mikron funkar (vågar inte leka med gasspisen). Vi var ut och dansade till psykadelisk trans igår, men jag och Jessica sjöng Carola och Linda Bengtzing istället (och jam sjungandet och utgången har att göra med att jag nu ska göra kaffe).

/Elin

2 kommentarer:

  1. psykadelisk trans? But, why?

    SvaraRadera
  2. Hej Elin! Hoppas du har det bra hos Johan och Jessica. Rasmus hade inte bakat bottnarna själv, de köpte han. Men jag tror absolut att det går att baka dem. Jag ska göra ett försök till Tuvens ettårsdag. Hon fyller ju om bara 10 dagar. Kramar

    SvaraRadera