15 maj 2009

Äntligen fredag!

Vet inte varför det är skönare att det är fredag den här veckan än många tidigare veckor, men det är otroligt skönt att det är fredag idag. Jag har inga planer för helgen, men ska kanske göra en Drinkbar (alltså gå och sitta och hänga på en restaurang) ikväll. Vi får se.

Idag hade jag kemiprov, och kanske är det därför det känns så skönt att jag slipper gå till skolan i morgon. Började med att försynt fråga om jag fick använda min ordbok på tentan och det fick jag utan problem! Sen skrev jag högst upp på pappret att min japanska var dålig och att han skulle ursäkta det. När jag lämnade in provet och han såg det så skrattade han, eller ja, jag tror det i alla fall för han började läsa när han vände sig om...men enligt Joey kan man ju se sånt ;)

När det var 10 minuter kvar frågade han om någon behövde mer tid (vilket är en jätteskum fråga på ett prov) och lite försynt räckte jag upp handen, för jag hade bara gjort 2 frågor och misslyckats med att förstå en tredje. Så då fick vi 10 minuter till att skriva och innan det var klart fick vi ytterligare 5 minuter till. Det tyckte jag var snällt av honom...undra om vi som satt kvar fick poängavdrag för det?

Att på ett tillfredsställande sätt förklara skillnaden i kol-kol-bindingarna hos etan, eten och etyn på japanska går inte. Inte för mig i alla fall. Ritade fula bilder, skrev med så bacis ord jag kunde och nu håller jag bara tummarna att jag inte skrev stark där det ska vara svag och tvärt om.

Glömde ta med mig miniräknare gjorde jag också, så lite huvudräkning hann jag med.

Mitt rum sprayades åter för att döda kackerlackor och ännu har jag inte sett någon, så jag håller tummarna!

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar