14 juli 2009

2 down 6 to go!


Idag blev jag lite snopet klar med två japanskakurser. Missförstå mig rätt, det är toppen, nu har jag tisdagarna lediga igen (även om det inte är så många av dem kvar) och egentligen ingen anledning att gå till skolan på torsdagar efter den här veckan...men ni ska säkert se att de lyckas hitta på anledningar även om vi lämnat in allt som ska lämnas in.


Tisdagskursen tycker jag att det är synd att vi missar eftersom det är den absolut bästa japanskakursen jag tagit här i Japan. Tyvärr har lärarens mamma blivit sjuk och hon kommer inte ha fler lektioner den här terminen. Med andra ord kommer jag inte få avsluta den kursen som det var tänkt utan våra betyg kommer att sättas på det vi gjort än så länge. しょうがない, (shõ ga nai) eller Shit happens...Hur som helst blev arbetsbördan vips lite mindre.


Sen ska jag på torsdag lämna in två rapporter som jag antar är det sista vi gör i den krusen (och det bara en skitig språkkurs och inget av egentligt värde) och jag avslutade den andra rapporten just innan jag startade om datorn eftersom ljudet försvann när jag tittade på Arkiv X (s05e02). Så ja, nu gäller det bara att jobba arslet av sig i ekonomikursen och kemikursen så kanske, kanske jag får med mig i alla fall något poäng hem. Det vore inte helt fel...även om det inte heller är helt rätt.


/Elin

1 kommentar:

  1. Haha skitbra bilder!...framförallt projektdiagrammet ;P

    SvaraRadera