12 juli 2009

Det var tider det...

Jag var på resande fot i helgen till en plats på andra sidan Tokyobukten. Resan tog lika lång tid som att ta sig till Kiruna med tåg, men jag har en stark känsla av att det är mycket närmare fågelvägen dit jag var. I morgon, när jag inte har så här viktiga saker att skriva om, ska jag lägga upp bilder och berätta vad jag faktiskt gjorde.

Under helgen slog vi dock på TV:n i fyra minuter eller något (mest för att den stod där). Vi flippade runt eftersom att allt på japansk TV som inte är sport ser ut som TV-shop...och det var ingen sport på TV. Dock hann vi under denna tid se detta (oj vilken tid det tog att hitta rätt version...ehehee...)



...ringer det en klocka? ピタゴラスイッチ....Några av er borde gör det. Om inte...efter kom detta:



Det finns en pojke som säger att hans första minne av mig (och Pernilla) är att vi står på ett bord i ett studentkök i Nya Irret (eller "De fulagröna husen" som de egentligen heter) och dansade den här dansen. Några färre robotar, men några fler kräfthattar den gången.

Till nästa år, vad sägs om att vi mastrar den här (aka "De svåra movesen" :P):



Det här är förresten delar från ett japanskt barnprogram som är en kombination av Hjärnkontoret och Fem myror är fler än fyra elefanter. Sist men inte minst, vill ni se fler banor som den som är ovan så kan ni klicka här (det rekomenderas).

/Elin

3 kommentarer:

  1. Shiiit vad det ringer klockor :D Behöver inte ens kolla klippen ;)
    Förresten...till Kiruna från vart? Hemifrån mej tar det massa tid men är man i norrland så är det ju nära..;)

    SvaraRadera
  2. Jag funderade också på vartifrån du skulle åka till Kiruna, men jag antar Boden? Så.. 3-3,5 timme?

    Sen måste jag få säga det igen; Japaner kan inte vara helt kloka!

    Och så måste jag dessutom påpeka; De där elefanterna är otäcka! ;P

    SvaraRadera
  3. Självklart är det från Boden, varifrån annars har jag åkt tåg till Kiruna...tänk människor, tänk ;P

    SvaraRadera