04 juli 2009

Oh, say, can you see by the dawn's early light...

I förrgår påminde jag mina amerikaner om att det var "forth of july" i övermorgon (alltså idag) och undrade om de skulle fira det. Reaktionen blev ungefär: Well, now when we know it is...then I guess we have to. Så vi bestämde oss att vi skulle göra hamburgare! Men ack så mycket mer komplicerat det är att göra hamburgare när man är i Japan. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gjorde det mer komplicerat än hemma, men det var inte i klass med burgarna jag gjorde inför Champions league-finalen 2008.

Gott smakade det, även om det inte var det vackraste:


Här är mina två favoritamerikaner och de enda två argumenten jag kan se att någonsin fara till USA (är ju inte lika fascinerad av New York, Las Vegas, Los Angles och annat som folk anser sig vilja besöka). Så skulle jag fara till The land of dreams, så skulle jag hamna i the dirty South där drömmarna fortfarande fungerar bäst om man är vit.

Andrea

Weston
(som inte är fullt lika lik Yamashita i verkliga livet)

...så jag då...som åt scramble hamburgers
Tofu, Brian och Neeltje var också med, men de fastnade inte på bild. Ikväll ska jag sjunga American idiot på karaoke tror jag bestämt.

/Elin

1 kommentar:

  1. Du är förlåten, eftersom du umgås med amerikaner, men alla andra som funderar över amerikanska nationaldagen (och inte är amerikaner) blir jag lite trött på. Vad spelar det för roll om det är USA nationaldag? Who cares liksom?

    SvaraRadera