28 juli 2009

Kasta, kasta, slänga!

Jag har börjat kasta bort saker nu. Egentligen borde jag plugga lite, men det är så mycket mer givande att kasta bort saker. Har fyllt en sopsäck med kläder och en med skräp. Med sopsäck menar jag dock inte stora svarta, utan mindre och genomskinliga med massa japanska tecken på. När det kommer till kläder är det faktiskt ganska lite jag har tänkt ta hem, men det tar ändå emot att kasta bort dem och jag kan inte riktigt plocka undan dem än eftersom jag faktiskt har några dagar kvar.

Sakar jag kommer att ta med mig hem är just saker. Kläder kan jag köpa i Sverige, de har tvättmaskiner i Ryd som jag kan använda tills jag arbetat upp mitt klädförråd igen. Vem vet, kanske länsar jag Idas garderob på kläder hon inte vill ha längre?

Jag gillar inte saker som jag faktiskt måste spara till sista dagen eftersom jag faktiskt kan behöva använda dem. Jag vill redan nu kunna kasta ALLT, packa ner i väskorna och sedan bara vänta på att tiden tickar iväg till den 5 augusti då jag kan sätta mig på planet mot London.

Funderar på vad jag ska göra med alla lärobäcker. Egentligen borde jag inte ta hem dem, för det är inget som LiU kräver va? Det känns så onödigt dock. Och alla andra skolpapper, vad ska jag göra med dem? Jag är rätt säker på att jag kommer missa att göra saker som jag förväntas göra. Till helgen ska jag göra mig av med min mobil i alla fall, Maru har lovat att hjälpa mig även om han inte förstår varför jag vill göra det tre dagar innan jag lämnar Japan.

/Elin

4 kommentarer:

  1. 8 dagar kvar...bara så du vet :D Vad är det första du ska äta när du kommer hem?

    SvaraRadera
  2. En vecka kvaaaaar!

    SvaraRadera
  3. Det är helt okej att du snor några av mina kläder, med tanke på att jag brukar länsa din garderob så fort jag får chansen ;) Kanske får du tillbaka dina kläder? Men bara kanske... ;b

    SvaraRadera
  4. Jag förstår absolut argumentet "kläder kan jag köpa i Sverige", men en "hel garderob" är rätt dyrt ;). Och, finns det inga kläder du trivs med och vill spara?

    Och sen, när jag funderat på det där, så kommer jag på att du är Elin, och att Elin(a) bara tycker samma om såna där stora saker som demokrati (förutom om jag är diktator då..), Sagan och ringen, Harry Potter och Disney ;).

    SvaraRadera