11 juni 2009

Åååååååååka pendeltåg...


Om man har mycket att göra någon dag kan man ju lägga 10-20 minuter på att, med hjälp av google, söka efter en bild på ett tåg som det Chiba på för att lägga upp i sin blogg. När man inser att det är detta man gör så kollar man igenom ytterligare några sidor för att se om det finns något som är taget på Inages station också.

Det regnar, regnar och molnen hänger så lågt att de kan trilla ner...och som vanligt har allt gått på sne', jag klarar snart inte mer....

Jag tog tåget till skolan i morse på grund av rådande tid av hög nederbörd (är det inte kul att blanda olika språks grammatik utan att ens märka det?). Det var länge sedan jag åkte tåg insåg jag när jag stod där och kikade på ungdomar i skoluniformer och affärsmän med kirurgmaskar försökte jag komma på när jag gjort det sist...Goldenweek när jag skulle hem från flygplatsen! Det är ett bra tag sedan. Sen kom jag på en avstickare till Chiba när mitt kort inte fungerade och det regnade, men jag glömmer bort det igen.

Det var trångt och ganska högljutt på grund av gymnasiekillarna och deras enorma Adidasväskor (vars uppgift i universum är att vara ivägen), dessutom var det kvävt och varmt och fuktigt som det är i hela Japan (utom möjligen rakt under en aircon).

Lagomt till när jag skulle hem hade jag också glömt att jag tagit tåget och jag sökte i säkert tre minuter efter min cykel (för det hade slutat regna på eftermiddagen).

........vilket tråkigt inlägg, jag ursäktar mig med att jag egentligen pluggar. Återkommer efter 22 när min pluggtid är slut (nu har jag middagspaus).

/Elin

1 kommentar: