27 juni 2009

Usch vad solen skiner!


Usch vad fåglarna kvittrar!

Jag klev upp klockan 6 idag för att leka rollspel med folk i Sverige och när jag klev upp var det så svalt och skönt att öppna balkongdörren. Frisk, sval luft strömmade in i rummet och jag kunde sitta och bara njuta av att det inte var mer än 25 grader så där i mitt rum en stund. Det stod dock redan då klart att det här kommer att bli en jobbig dag. Solen har skinit sen jag klev upp och det gör att allt blir mycket varmt, mycket fort. Det som räddar mig än så länge brukar ju vara att det regnar...för det gör att det inte blir lika varmt. Det är märkligt att man går omkring och hoppas på en dålig sommar...men usch vad solen skiner! Bullerbybarnen hade något på gång där.

Det här är dock vad jag använder mig av för att klara av den sista tiden i Japan (och ja, min dator står på sudd för att öka luftflödet under den och kanske kyla av den bättre).

/Elin

1 kommentar:

  1. Vad fiffig du är med sudden! ;D

    Och inte gnälla på solen, solen är mysig! Vi har också knasvarmt (jag vet jag vet, du har fuktigt varmt och det är mycket värre, men iaf) och jag älskar det!!! :D
    Finns inget värre än kalla, regniga somrar.. :( De gör mig smått deppig..

    Jag tycker till och med att det är skönt med 28 grader inomhus ;p. Mer sommar åt folket!

    SvaraRadera