14 juni 2009

En till oproduktiv söndag

Så, idag har jag inte gjort det jag ska...igen.

Jag ska hitta på en udon meny, vilket jag tänker göra till en midsommar-meny, men det är så svårt att kombinera sill och gräddfil med japansk matkultur tycker jag faktiskt. Fast det stod å andra sidan ingenstans att det skulle vara gott.

Sen ska jag prata om mitt favoritord i morgon. Vilket är en fjantig uppgift och det ska examineras genom att vi låtsas att det är ett TV-program. Inse vilket fruktansvärt tråkigt TV-program...ett gäng utbytesstudenter som pratar om vilka ord de gillar/ogillar. Fast jag har ju inte så höga tankar om japansk TV ändå, så vem vet, det kanske passar direkt in.

Jag hade kunnat skriva lite på ett tal också och göra klart kemin, men det har jag ju inte heller gjort. Nej det är så lätt att inte göra något. Hade tänkt fara in till Chiba och förstöra lite pengar, med det blev inget av det heller. Fast det var kanske något bra i alla fall? Ska göra det på tisdag istället när jag ändå är i Nish-Chiba tänkte jag.

Blä! Jag vill bara fara hem och ta tag i mitt liv på riktigt igen. Har nått punkten då jag inte bryr mig om något alls längre, så det känns som om jag kan göra av med massa pengar och tid i onödan här nu.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar