04 juni 2009

Utomlands

Varje gång jag går ut efter att det blivit mörkt slås jag av insikten (om man slås av insikter) att jag är utomlands. Jag tänker inte alls på det lika ofta när det är ljust och jag är i skolan, omgiven av japaner och utbytesstudenter från jordens alla hörn (eller i alla fall från Väst).

Dofterna, fuktigheten, värmen, mörkret....syrsorna.

Det är tufft att gå ut från sitt lilla skitrum i Inage och helt plötsligt komma till Kreta. För visst är det dit jag kommer, varje gång. Första gången utomlands, man kliver ur planet mitt i mörkret och den tryckande värmen på flygplatsen, ser palmerna (om inte på flygplatsen så från bussfönstret), hör syssorna som låter så högt att man inte ens kan tro att det är insekter.

Sen är ju det där med mörka kvällar och värme inget som komme naturligt för mig, så bara det är ju exotiskt hehe...

/Elin

1 kommentar:

  1. Det här var kul. Ett inlägg som inte bottnar i vad som hänt via internet, utan från en upplevelse utanför din 8 kvadratmeter. Visst hade vi trevligt på Kreta.

    SvaraRadera