23 juni 2009

Vad gjorrde jag igår och i förrgår?

Jag lär mig aldrig och jag blir lika less varje gång jag inte lär mig. Igår kom jag hem vid fem, skrev ett tal på japanska och satt och tittade på Arkiv X resten av kvällen. Måste ju visserligen jobba hårt på det så att jag hinner se ytterligare 6 säsonger innan jag landar i Linköping (var är bloggposten om vad ni har gjort förresten Pernilla?).

I söndags hade jag en så otroligt seg dag att hälften hade varit nog, så varför, varför, varför, varför började jag inte med kemin redan då? Jag har betat mig igenom ett av fyra kapitel nu, det tog två timmar att bara skriva ner det jag tror är det väsentliga (boken är så smidig att alla nyckelord är skrivna i blått och så kan jag slå upp dem bara och läsa på Wikipedia). Jag tänkte ta ett kapitel till idag och sedan ytterligare två i morgon, men imorgon har jag lovat att vara konversationspartner med Maru...så jag kommer nog inte vara hemma så tidigt som jag egentligen vill. Vi får se.

Till saken hör att jag har ett test i grammatik i morgon och en annan bajsläxa jag ska lämna in i till måndag-onsdag-fredags-kursen. Detta har jag vetat om sen förra onsdagen, så varför, varför, varför, varför sitter jag och skriver blogg nu istället för att plugga?

Jag har slagit på luftkonditioneringen nu förresten...hur underbart som helst. Kan slösa hur mycket pengar som helst på att inte ha en bastu i mitt rum nu när luftfuktigheten kryper upp mot 90%.

Snabb förklaring av hur situationen i mitt rum här i Japan har ändrats under de senaste månaderna:

Vi fryser ihjäl det är så kallt
stackars barn men snart blir det varmt
Ja vi fryser ihjäl det är så kallt
stackars barn men snart blir det varmt

Det blir åttahundra grader
Du kan lita på mej du kan lita på mej
Åttahundra grader
Du kan lita på mej du kan lita på mej

Ebba Grön - 800°

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar