25 juni 2009

Let's take it again from the top!

Jag har sagt det förr, men jag säger det igen: Jag vill inte vara kvar här! Det är inte hemskt att vara i Japan, det är bara så förbannat mycket bättre att vara i Sverige. Så enkelt är det, det finns inget här i Japan som skulle kunna väga upp att vara hemma. Visst människorna här är okej, människorna hemma är bättre. Maten här är god, men variationen tryter när man inte kan laga själv. Vädret är hemskt (föredrar en dålig svensk sommar före regnperiod och 90% luftfuktighet). Inget i Japan får mig att vilja stanna när jag vet vad som finns hemma och väntar på mig.

Nåde den som påstår att jag snart får komma hem förresten! För det får jag så fan heller! Det är fem slutprov (ett som jag får lov att skriva på engelska), två rapporter och två tal (plus otaliga små quize). Detta kommer på sin höjd att leda till att jag får csn nästa år. Inget annat.

Det känns totalt omotiverande att plugga för något som ändå inte kommer att ta mig ens det minsta lilla framåt! Så jag tänker inte göra det! Jag tänker lägga mig i sängen och INTE dra täcket över huvudet för det är alldeles för varmt!

Jag skiter i upplevelsen, upplevelsen är klar nu!

/Elin

4 kommentarer:

  1. Nu blev jag påmind om epilogen i "Alkemisten". Har du läst den? Om inte, så gör ;)

    SvaraRadera
  2. Du får snart komma hem nu, med lite tur får du CSN också!

    SvaraRadera
  3. Har läst Alkemisten och tyckte inte den var bra. Elina tycker den är otroligt bra dock...och jag kommer slå dig så hår när jag träffar dig Anders!

    SvaraRadera
  4. Får man säga att; "det är alldeles för tokigt länge till du kommer hem din lilla skrutt!!" ?

    Jag tror förresten att det här blir första året jag inte kommer tycka om Boden Alive särskilt mycket. Alla är out of town (Japan, Uppsala, Gottland) eller uppbokade med människor jag knappt hört talas om. Och så ska jag upp och rida kurs både lördag och söndag.. Så jag kan inte ens sätta mig i ett öltält ;)

    SvaraRadera