20 juni 2009

Narita (aka Arlanda stad)

Idag var jag i Narita igen. Narita är som Arlanda, enda gången man egentligen far dit är när man ska till flygplatsen. När någon säger "Narita" tänker man på den internationella flygplatsen och inte på den charmiga lilla staden vars gator är så smala att två bilar aldrig skulle kunna mötas utan att behöva döda alla fotgängare som myllrar där mellan de små butikerna och restaurangerna.

Igår kändes det som en så bra idé att fara, men i morse fick jag en släng av mamma-syndrom och tyckte att det bara skulle vara jobbigt och dyrt. Helt i mamma-syndrom-andan så är jag dock nöjd att jag for.

I Narita, tillskillnad från Arlanda stad, finns ett stort tempel. Jag vet inte hur många bilder jag slängde upp på själva templet förra gången jag tog mig en tur dit, hur som helst så vet jag att jag inte hade tänkt slänga upp några den här gången.

Istället tänker jag slänga upp bilden på det här mördarbiet:

Jag vet att det är en dålig referenspunkt att ha ett löv, men lita på mig när jag säger att bara baken på det här vidundret var större än en hel svensk geting!

Jag och Maru roade oss med att klanka på varandras dåliga språkegenskaper idag medan Andrea tog hem priset genom att kläcka ur sig: "Yea...he really hates hot." Det ligger på samma nivå på som "That American-jin bitch!", så kanske ska hon vara amazed att hon fortfarande kan lite engelska ändå.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar