15 juni 2009

Det regnar, regnar...

...och molnen hänger så lågt att de kan trilla ner...

Herregud vad här regnar! Idag hade jag inte så tur att jag befann mig hemma när himlen öppnade sig utan jag var på Coco's och lekte drinkbar (det var väldigt länge sedan nu). Runt 23:30 gick strömmen och vi antar att ösregnet började ungefär samtidigt, vi vet i alla fall att det hade börjat 10 min senare när ljuset var tillbaka och Andrea skulle gå och köpa en onigiri.

Nu är klockan en dryg timme senare och jag har just kommit hem, blöt från topp till tå trots mitt paraply. Hoppas verkligen att det inte regnar så här i morgon när jag ska till skolan, för då vet jag inte om jag vill gå. Hade ju tänkt fara till Chiba också, vi får se om det blir något av det heller om vädret hade tänkt fortsätta vara så här.

På frågan om vi har regnperiod i Sverige brukar jag förresten svara att vi har typ det, men vi kallar det "vinter". Har vi mer nederbörd på vintern än på sommaren? Jag hoppas att vi har det i alla fall...mycket snö är trevligare än mycket regn. Nu ska jag lägga mig och lyssna på regnet tills jag somnar (vilket lär gå fort).

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar