30 juni 2009

Ett steg närmare hemma

Nu har jag äntligen (efter ungefär en månad) skickat iväg de små söta kartongerna med värdefullt skräp som jag ska ta med mig hem men som aldrig kommer att få plats i mina väskor. I runda slängar 8000 yen kostade det att skeppa (japp, men båt för min enda tidspreferens var "innan jul") hem dem. Mest plats tog min filt...vet inte vad jag ska ha den till egentligen, jag har ju en så fin filt hemma i alla fall (den bruna flisen ni vet) och den här är inte allt för olik den...men det kändes som om jag ville ha hem den när jag packade i början av månaden.

Jag dödade just en spindel som jag kom på att jag inte skulle ha dödat utan tagit kort på så jag kan visa utvalda mokasiner och tremänningar hur stora spindlarna i Japan är. Ska nog börja gå på insektsjakt överhuvudtaget för att kunna vissa ungefär samma tremänningar vilka coola kryp som bor med mig...eller var det 5 år sedan kryp var på tapeten? Ska nog ta korten ändå...

Tänkte köpa mig en Cola idag när jag kom hem eftersom jag varit så duktig och gjort mig helt förstådd på japanska i en situation som vi betade av i SFJ andra dagen eller nåt...Men skitaffären på hörnet hade bara 2 l Cola om jag skulle ha Coca...så jag fick ta en Zero, som inte är fy skam heller (var så länge sedan jag drack Cola utan fyra kilo is i så jag har lite tappat känslan för hur det "ska" skama). Faktum är att det var precis vad jag behövde. Det relaterar också direkt till konversationen jag hade med pappa om en manlig släkting till oss som också tycker att det är världens prestation att gå på posten eller att ringa och beställa klipptid.

Om någon i Prästholm läser det här och vet/har inflytande över när kräftfisket är i sommar så kan ni väl ordna så att det är 6-7 augusti?

/Elin

2 kommentarer:

  1. Hahaha, tremännningar! Såna finns fortfarande bara i Tolkiens böcker!

    SvaraRadera
  2. Men Elin! Vi ska ju Hanson:sa och gå ut på fredagen den 7e!

    SvaraRadera