18 april 2009

Fortfarande lite upprörd

Ja, jag är fortfarande lite upprörd över domen i TPB-spectrail, men jag ska släppa det snart. Jag lovar.

Igår efter att jag skrivit blogginlägget (som i sin tur kom till efter en tur till Tokyo som jag berättar om när min upprördhet lagt sig) tittade jag på svenska nyheterna, läste de flesta tidningsartiklar jag kunde hitta som var på svenska, hoppade runt i några forum, tittade på brittiska tv-sändingar, läste amerikanska tidningar och för att inte tala om all danska jag roade mig med att hacka mig igenom (det går mycket bättre att förstå danska om man läser den högt). Det är intressant hur stort pådrag det har fått i resten av världen...det har till och med fått Weston (killen från Alabama) att läsa på om Ipred-lagen ("the Aj Pi Ar I Di-law" som han kallar den). Han blev förresten riktigt orolig för mig efter att jag slängt ur mig "I'm never going home to Sweden ever again" på msn... jag tror jag måste informera honom om att jag har lätt för att överdriva...

Jag står fast vid att jag inte bryr mig huruvida den här domen blir upphävd eller inte (eller jo, jag bryr mig hemskt mycket, men jag kommer inte bli mer positivt inställd bara för att den skulle upphävas av hovrätten). Skadan är i mina ögon redan skedd.

Varför jag fortfarande sitter uppe? En enrom hoppspindel terroriserar mitt rum och jag är lite rädd för att gå och lägga mig, i kombination med att jag suttit och druckit espresso i tre timmar. Hemskt trevligt med restauranger som har öppet 24/7 och där man betalar 339 yen för hur mycket dricka man vill, hur länge man vill (alkoholfritt så klart).

Något som borde gör mig upprörd är dock att jag sett åtta avsnitt av femte säsongen Project Runway...det är knappt så jag vågar erkänna det faktiskt. Å andra sidan var det bara en av mina serier som kom ut den här veckan...och jag har köpt en japansk kemibok...

Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair
In '77 and '69 revolution was in the air
I was born too late, into a world that doesnt care
Oh I wish I was a punk rocker with flowers in my hair

Visst är hon rätt söt?

/Elin

2 kommentarer:

  1. Av Pirate Bay-rättegången lär vi oss att man kommer lindrigare udnan om man helt sonika går in i skivbutiken och snor det man vill ha, eller bara mördar nån och snor deras iPod. Att vara lika inför lagen är sååå 1776.

    SvaraRadera