01 april 2009

Inage igen

Det kändes skönt att sätta sig på 総武線快速 idag (inte minst för att tåget jag tagit från Asakusa var hemskt trångt på folk och mitt kära lilla rapid-tåg mot Chiba var så gott som tomt) och veta att jag skulle vara hemma om en halvtimme så där.

Nu har jag tvättat, duschat och håller på att koka vatten och ladda ner serier. Jag har till och med betalat räkningar och packat upp (det senare var inte så svårt eftersom nästan allt gick direkt i tvätten). Resten av dagen hade jag tänkt tillbringa här framför datorn, antagligen kommer jag skriva lite mer här, titta på de där serierna och bara vara för mig själv en stund. Det blir "nuddeljävlar" till lunch idag som familjen Jessica gillade att uttrycka det.

Det var överraskande att komma hem och upptäcka att jag fått nya gardiner. Roligt och hemskt uppskattat. Jag är så glad att jag knappt ens ser alla riskorn som ligger kvar på golvet efter mitt "misslyckade" riskok när Jessica och Johan bodde här.

På en stund ska jag titta igenom alla kort jag har med mig hem från Tokyo den här gången och då kommer jag nog tillägga lite här som sagt, men än så länge känns det som att sightseeing i Tokyo är ganska klart för min del. Sen måste jag slå mig själv lite för att jag än en gång hade glömt bort hur fascinerande Tokyo och Japan är när man just kommit hit. Man aklimatiseras fruktansvärt fort verkar det som.

Ett sista tack till familjen Jessica som lät mig vara med den här veckan och inte minst för all mat jag fick. Tack och hoppas att ni har det bra i Sapporo!

/Elin

3 kommentarer:

  1. Bilder, いただきまーす!

    SvaraRadera
  2. Skulle inte bloggen byta namn? Som vanligt så har jag glömt vad det var som var så bra men det var bra, åtminstone just då!

    SvaraRadera
  3. Det är april nu. April är inte så långt från augusti! :D

    Och, de har stall i Umeå, men inte "mitt" stall! Inte "mina" hästar och inte "mina" stallkompisar... :/

    Fast, jag ska ha två ridläger i sommar!! :D

    SvaraRadera