11 april 2009

www.lunarstorm.se

Jag loggade in på Lunarstorm idag. Jag har haft två konton på Lunar, hur många har du haft? Fel förresten, jag har haft tre. Ett hemligt så att folk inte skulle veta hur mycket jag hängde på deras krypin. Det kan hända att det är Lunarstorm som gjort mig lite anti-facebook. Fast i själ och hjärta så gillar jag ju den begie-orangea siten. Det är ju trots allt nostalgi på hög nivå för oss som är födda på 80-talet.

Visste ni att jag träffade Elina på Lunarstorm? I en Tolkien-diskuss. Diskustråden tog slut och jag fortsatte att maila henne eftersom hon också bodde i Boden. Hon skulle också gå NV på Björknäs och några veckor innan skolan skulle börja skickade hon en klasslista på vilken båda våra namn stod...resten är histora som man säger.

Anledningen till att jag gick in på Lunar idag var att jag skulle leta lite i min dagbok där (även om den också heter blogg nu mer) för att se om jag också hade hemlängtan när jag flyttade hemifrån. För jag kommer inte ihåg någon. Jag hittade inga enorma spår efter det faktiskt, bara när Ida och jag fyllde år. Tror jag fick chockstarten den där första veckan och sen var allt bra.

Det slutade i alla fall med att jag bröjade spara ner hela dagboken. Har 108 sidor nu och har inte ens sparat ner ett helt år. Vad liten jag var när jag flyttade hemifrån...ytte-pytte liten. Hur kunde mina föräldrar släppa iväg mig helt själv så där?

En era är på väg ur tiden. Det var på Lunar de flesta av oss tog våra första steg in på internet, målade våra krypin och lärde oss läsa (och skriva) fjortissvenska. Det är Lunar som skilljer oss från internetinvandrarna.

Over and out!
/Elin

2 kommentarer:

  1. Jag minns att jag var riktigt nöjd över att vi hade hamnat i samma klass. Redan då var jag en smart typ alltså! ;D

    SvaraRadera
  2. jag har aldrig haft någon Lunar Elin...är det okej om jag har facebook då?

    Förresten har jag fått min allra första öroninflammation nu...coolt va ;)

    SvaraRadera