15 april 2009

Just det, skolstart!

Jag har börjat skolan igen, det kanske förtjänar några ord.

Det är nästan absurt mycket folk på campus eftersom alla nya studenter står rakt upp och ner överallt, precis som alla Nollan i alla länder. Nya studenter har en viss aura av bortkommenhet, osäkerhet och vilja att dölja allt det för att istället vara självsäker och ha läget under kontroll. Ni vet, ni har alla varit där.

Det är rätt kul att titta på nya studener...

Nä, men det är trångt på campus, vi får ingen plats att sitta i matsalen och det där skjutel som de ställer upp där man kan köpa lärobäcker är så gott som tomt på böcker. Själv har jag en kurslista som inte är riktigt färidg än (hehe...) så jag har inte köpt så många böcker. Vi får se vilka böcker det blir att jag verkligen köper i slutändan ändå...menar...använder ju inte läroböckerna så mycket i Sverige ens och där förstår jag innehållet.

Klarade ju Buissnes Finace anyway ;)

Förresten! Har lagt Lars Winnerbäck på hyllan en stund för att istället titta och lyssna på fan-videos på youtube! Här har ni de bästa för stunden:

Disney guys are addicted to stress
Snape's High School will never end

Har försökt hitta bra med Criminal minds, CSI, Vänner och M*A*S*H också, men det är svårare. Finns många clip-videos av den sista och många klipp från de tre första (men "Friends" är ett dåligt namn på en serie man vill hitta saker på youtube med).

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar