05 april 2009

Terminstart

I morgon har vi ett nytt placeringstest i japanska. Hur dåliga våra resultat än är så kan vi inte flyttas ner eller bli kvar i samma klass som vi tog förra terminen. Det här är bara för att eventuellt flytta oss upp två steg, vilket vi inte behöver om vi inte vill (och jag vill inte). Alltså totalt och fruktansvärt onödigt men det är obligatoriskt om man vill läsa japanskakurser nästa termin.

Frågan kommer då om det är värt att ta japanskakurser nästa termin i alla fall? För att jag ska kunna tillgodoräkna mig i alla fall något från det här året (utom min nya, stora studieskuld) så måste jag ta äckligt många kurser den här terminen. Det vet jag inte om jag har lust och ork och vilja till, nej det gick ju så förtjusande dåligt förra terminen.

När det kommer till sånt här så blir jag lätt...inte apatisk men fruktansvärt orkeslös och vill att någon annan ska ta tag i det åt mig. Som nu att välja kurser inför fyran...hur ska jag kunna göra det när jag inte ens vet vilka kurser jag kommer läsa nu? Att välja kurser på måfå hemma på LiU känns värdelöst när jag inte börjat välja kurser på måfå här ännu. Sen vet jag ju inte ens om jag kommer få tillgodoräkna mig kurserna jag tar här heller.

Jag måste ju vara rent ut stag dålig på sånt här när ingen överhuvudtaget från tidigare år har uttryckt att det skulle vara ens nästan svårt att hitta kurser eller att klara dem. Absolut bästa vore nästan att inte välja några kurser till hösten utan läsa trean istället...men det vill jag ju inte!

Kanske ska gå och köpa frukost...börjar bli dags för det.

/Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar