02 april 2009

Vampyrer

Började se en ny serie idag, en BBC serie som heter Being Human så om Ipred-lagen inte skrämmer er för mycket så tycker jag att ni ska ladda hem den (eller ja, ni kan ju säkert få tag på den på lagligt sätt också) för den verkar riktigt bra...även om min favoritkaraktär (vampyren) byts ut mellan piloten och avsnitt 1. Från att vara lite ranglig och gänglig så blir det ett muskelberg á la Hollywood, men det kanske inte förvånar någon? Suck...

Att se den fick mig att tänka på Twilight, vars reklam går starkt över Japan just nu. Det fick mig sedan osökt att tänka på samtalet jag hade med min lillasyster igår då hon pratade om just Twilight och hur det var en så bra vampyrfilm. Min första tanke (och jag tror det första jag sa också) då var:

"Har du sett en vampyrs bekännelse?" Svaret var nej, varpå storasyster suckar djupt och blir lite nostalgisk när hon säger: "Den är så bra...Brad Pitt och Tom Cruise är vampyrerna och.."

Sen stannar jag upp och tänker "Å Herre Gud! Sa jag just det där?" Båda de männen har faktiskt passerat sitt bäst-före-datum och med ens kände jag mig jättegammal. Inte för att jag tycker att En vampyrs bekännelse är en bra film utan för att mina vampyrer inte kan spela de rollerna längre. Nej nu är det Robert Pattinson som står för det (eller Cedric Diggory i HP GoF för mig).

Bara för det (och för att Ipred inte kommer åt mig det minsta här i östanlandet) ska jag ta och titta på båda filmerna nu innan skolan börjar igen och se om mina vampyrer fortfarande håller måttet...

Måste ju säga att "mina" vampyrer ser lite resignerade när det kommer till denne nye vampyr, fast sen är de ju några hundra år äldre också och kan nog trycka till den här ynglingen som knappt har 100 år på nacken...men av bilden att döma verkar Edward läskigare än Lestat och Louis... Å andra sidan är scientologer rätt läskiga om jag får säga vad jag tycker.

/Elin

2 kommentarer:

  1. Scientologer är otroligt läskiga!!
    Och, Lestat är inte precis någon mysig kille...
    Jag har inte sett Twilight, men en klasskompis som sett den (kommer faktiskt inte ihåg vem) tyckte den var JÄTTEDÅLIG, alldeles för mycket "övermänniskor" (om man nu kan kalla vampyrer för det) och bara fånig. Men jag ska nog ge den en chans iaf, eller vad tror du?

    En vampyrs bekännlser är förresten fortfarande bra, även om skådespelarna är äldre nu ;).

    SvaraRadera
  2. Du, ipred verkar läskig, alla utom folk i Skövde verkar avvakta lite...eller det verkar iaf bara människor från Skövde som åker dit, så det kanske är lugnt, eller?! ;)

    SvaraRadera